FEERIC HUB susține dezvoltarea tinerelor talente prin proiectul CROPS, dedicat studenților internaționali din universități de arte și design
FEERIC HUB a fost lansat public în 2022 ca răspuns la provocările economice și sociale generate de pandemie. Scopul acestui proiect este de a sprijini noile generații de creativi, oferindu-le acces la instituții educaționale de prestigiu, mentorat cu profesioniști de top, competiții și burse. În cadrul FEERIC HUB a fost organizat proiectul CROPS, o cercetare experimentală coordonată de FEERIC HUB și susținută de NEPI Rockcastle și Promenada Mall.
Competiția CROPS are rolul de a oferi designerilor emergenți oportunități educaționale valoroase, concentrându-se pe dezvoltarea unor resurse esențiale pentru antreprenoriat, cum ar fi sustenabilitatea, patrimoniul, cercetarea și Web3.
CROPS își propune să ofere organizatorilor răspunsuri și soluții legate de implementarea unei colecții și abordarea pieței, iar rezultatele vor fi distribuite gratuit studenților, oferindu-le un sprijin important în primii pași ai carierei lor, în dezvoltarea profesională, pregătindu-i pentru provocările pieței.
Rezultatele competiției și diversitatea participanților
Competiția CROPS a generat un număr impresionant de 204 schițe din partea designerilor din întreaga lume, iar 34 de designeri din 8 țări au aplicat pentru a participa. Printre țările reprezentate se numără România, Croația, Polonia, Serbia, Bulgaria, Macedonia, Egipt și Moldova, 16 universități partenere fiind implicate în proiect. Câștigătorii competiției sunt: Cristina Andreea Petraru, Daiana Stancioiu (pentru designul de accesorii), Erin Beatrice Gregor, Iulia Gabriela Vlejoanga (România), Antonija Bracanovic (Croația), Fatme Hasan (Bulgaria) și Roksana Sendecka (Polonia). Fiecare câștigător a primit un premiu de 200 de euro.
Producție sustenabilă și inovativă pentru colecția CROPS
Colecția CROPS a fost realizată într-un proces experimental NON-PROFIT, având ca scop colectarea și analiza datelor din întregul proces de producție, de la schițele inițiale până la experiența clientului final. Tiparele și confecțiile au fost realizate manual de NAGUN Atelier din Sibiu, România, utilizând și materiale reciclate și deșeuri provenite de la designeri consacrați precum Ioana Ciolacu și NAGUN. De asemenea, gențile din colecție au fost dezvoltate în colaborare cu maestrul Lucian Sopa, un expert în designul de lux care a lucrat cu branduri internaționale prestigioase. Producția ambalajelor a inclus matrițe de tăiere reciclate și materiale din deșeuri, iar întregul proces de realizare a proiectului subliniază angajamentul FEERIC HUB față de sustenabilitate
Campania media pentru proiectul CROPS a fost realizată de o echipă de profesioniști și aliniată viziunii strategice a FEERIC HUB. Direcția creativă a fost asigurată de Landiana Cerciu, iar conținutul vizual a fost realizat de Florin Opriș ambii asistați de Andrada Munteanu și Alin Lazăr. Conceptul de beauty a fost creat de Jacqueline Barth pentru modelul campaniei, Daria Ignat, iar Adrian Murgea de la Marc Media s-a ocupat de realizarea materialului „making of”, în timp ce întreaga producție a fost coordonată de Mitichi Preda, președintele FEERIC HUB.
Impactul educațional și comercial al proiectului
Deși transpunerea schițelor s-a limitat la producția prototipurilor, prețul de vânzare al articolelor a fost calculat pe baza unei producții în serie de cel puțin 50 de piese/articol, pentru a testa interesul pieței pentru designul colecției în condițiile unui preț competitiv. Astfel, articolele vor fi comercializate sub costul de producție, bugetul fiind pus la dispoziție de NEPI Rockcastle pentru a sprijini programul educațional al FEERIC HUB. Activitatea comercială se desfășoară cu implicarea Flash Jewelers.